MTM e considerat un tuner destul de extremist, cele mai multe dintre modelele Audi tunate de MTM fiind adevărate uzine de putere pentru cei ahtiaţi după forţă cât mai mare. Deci un pick-up Amarok tunat de MTM nu avea cum să fie cuminte.
Şi, pentru că Volkswagen Amarok are un stil bolovănos care inspiră multă robusteţe şi putere, MTM s-a gândit să supraliciteze, dar nu prin tunarea motorului de top 2.0 TDI de 180 CP. Ci prin înlocuirea acestuia cu un propulsor superior.
Cum sună un V8 TDI pe un pick-up? Probabil mult mai bine decât un TDI în doar patru cilindri…
Adică VW Amarok primeşte un TDI V8 de 4,2 litri, cunoscut de pe Touareg sau Audi Q7, motor care dezvoltă în ”partitură” MTM o putere maximă de 410 CP şi un cuplu maxim de 930 Nm. Adică valori care-i conferă pick-up-ului german performanţe care ar trebui să dea de gândit: doar 6 secunde pentru demarajul 0-100 km/h şi o viteză maximă de 220 km/h.
Asemenea performanţe au necesitat şi modificări ale suspensiei spate, unde s-a renunţat la arcurile foi în favoarea unora pe aer combinate cu o bară Panhard, iar tamburii sunt înlocuiţi cu discuri de frână, pentru un comportament mai sigur la frânare la viteze mari. Evident, şi jantele sunt mai mari, având 22 inci şi un puternic aer de… bling american.
Ce să mai zici… dacă şi utilitarele au aere de supercaruri, înseamnă că a-nnebunit lupul!